Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Didaktické hry a jejich zařazení do výuky fyziky na ZŠ
PÍŠA, Adam
Bakalářská práce s názvem "Didaktické hry a jejich zařazení do výuky fyziky na ZŠ" popisuje možnost vzdělávat žáky ve vybraných hodinách fyziky formou hry. Práce se zaměřuje zejména na osvěžení základních poznatků z jednotlivých fyzikálních disciplín, nutných ke správnému pochopení probírané látky na středních školách. V první části se budeme věnovat zejména teoretickému popisu her, jejímu konceptu, důležitých aspektů a vlastností. Dále bude představen výčet použitých částí fyziky s krátkým komentářem, proč byla tato část vybrána a která konkrétní témata se objeví v druhé části. Druhá část obsahuje ukázky jednotlivých didaktických her s fyzikální tématikou, ve kterých jsou používány fyzikální disciplíny popisované výše. Jako poslední hra je uvedena "hra na hrdiny", která je určena pro budoucí absolventy základních škol jako hravá forma zopakování si fyzikálních poznatků nabytých při hodinách fyziky. Závěrem dojde ke zhodnocení průběhu vytváření této práce, očekávaných výsledků a shrnutí představených názorů.
Elektřina a magnetismus vlastníma rukama a hlavou
Koudelková, Věra ; Dvořák, Leoš (vedoucí práce) ; Kireš, Marián (oponent) ; Richterek, Lukáš (oponent)
Název práce: Elektřina a magnetismus vlastníma rukama a hlavou Autor: Věra Koudelková Katedra: Katedra didaktiky fyziky Vedoucí disertační práce: Doc. RNDr. Leoš Dvořák, CSc., KDF Abstrakt: Disertační práce je zaměřena na porozumění středoškolských studentů elektřině a magnetismu a na pokusy použitelné ve výuce, které mohou pomoci toto porozumění rozvíjet. Celou práci lze rozdělit na dvě části: V první části, která má výzkumný charakter, jsou popsány vybrané miskoncepce studentů. Jsou zde komentovány miskoncepce známé ze zahraniční literatury a výsledky výzkumu pomocí nově připraveného Konceptuálního testu z elektřiny a magnetismu. Tento test vychází ze známého testu Conceptual Survey of Electricity and Magnetism, na rozdíl od něj a většiny dalších zahraničních konceptuálních testů, které se týkají elektřiny a magnetismu, je však určen primárně pro studenty středních škol. Druhá část disertační práce má spíše vývojový charakter. V rámci ní byly připraveny metodické materiály, náměty na laboratorní práce i samostatné experimenty, které volně navazují na zjištěné miskoncepce. Vznikly tak čtyři scénáře výukových celků (vybrána byla převážně témata, která byla identifikována jako problematická a pro studenty špatně srozumitelná), čtyři laboratorní práce a 13 samostatných experimentů. Připravené materiály byly...
Elektřina a magnetismus vlastníma rukama a hlavou
Koudelková, Věra ; Dvořák, Leoš (vedoucí práce)
Název práce: Elektřina a magnetismus vlastníma rukama a hlavou Autor: Věra Koudelková Katedra: Katedra didaktiky fyziky Vedoucí disertační práce: Doc. RNDr. Leoš Dvořák, CSc., KDF Abstrakt: Disertační práce je zaměřena na porozumění středoškolských studentů elektřině a magnetismu a na pokusy použitelné ve výuce, které mohou pomoci toto porozumění rozvíjet. Celou práci lze rozdělit na dvě části: V první části, která má výzkumný charakter, jsou popsány vybrané miskoncepce studentů. Jsou zde komentovány miskoncepce známé ze zahraniční literatury a výsledky výzkumu pomocí nově připraveného Konceptuálního testu z elektřiny a magnetismu. Tento test vychází ze známého testu Conceptual Survey of Electricity and Magnetism, na rozdíl od něj a většiny dalších zahraničních konceptuálních testů, které se týkají elektřiny a magnetismu, je však určen primárně pro studenty středních škol. Druhá část disertační práce má spíše vývojový charakter. V rámci ní byly připraveny metodické materiály, náměty na laboratorní práce i samostatné experimenty, které volně navazují na zjištěné miskoncepce. Vznikly tak čtyři scénáře výukových celků (vybrána byla převážně témata, která byla identifikována jako problematická a pro studenty špatně srozumitelná), čtyři laboratorní práce a 13 samostatných experimentů. Připravené materiály byly...
Elektřina a magnetismus vlastníma rukama a hlavou
Koudelková, Věra ; Dvořák, Leoš (vedoucí práce) ; Kireš, Marián (oponent) ; Richterek, Lukáš (oponent)
Název práce: Elektřina a magnetismus vlastníma rukama a hlavou Autor: Věra Koudelková Katedra: Katedra didaktiky fyziky Vedoucí disertační práce: Doc. RNDr. Leoš Dvořák, CSc., KDF Abstrakt: Disertační práce je zaměřena na porozumění středoškolských studentů elektřině a magnetismu a na pokusy použitelné ve výuce, které mohou pomoci toto porozumění rozvíjet. Celou práci lze rozdělit na dvě části: V první části, která má výzkumný charakter, jsou popsány vybrané miskoncepce studentů. Jsou zde komentovány miskoncepce známé ze zahraniční literatury a výsledky výzkumu pomocí nově připraveného Konceptuálního testu z elektřiny a magnetismu. Tento test vychází ze známého testu Conceptual Survey of Electricity and Magnetism, na rozdíl od něj a většiny dalších zahraničních konceptuálních testů, které se týkají elektřiny a magnetismu, je však určen primárně pro studenty středních škol. Druhá část disertační práce má spíše vývojový charakter. V rámci ní byly připraveny metodické materiály, náměty na laboratorní práce i samostatné experimenty, které volně navazují na zjištěné miskoncepce. Vznikly tak čtyři scénáře výukových celků (vybrána byla převážně témata, která byla identifikována jako problematická a pro studenty špatně srozumitelná), čtyři laboratorní práce a 13 samostatných experimentů. Připravené materiály byly...
Elektřina a magnetismus vlastníma rukama a hlavou
Koudelková, Věra ; Dvořák, Leoš (vedoucí práce)
Název práce: Elektřina a magnetismus vlastníma rukama a hlavou Autor: Věra Koudelková Katedra: Katedra didaktiky fyziky Vedoucí disertační práce: Doc. RNDr. Leoš Dvořák, CSc., KDF Abstrakt: Disertační práce je zaměřena na porozumění středoškolských studentů elektřině a magnetismu a na pokusy použitelné ve výuce, které mohou pomoci toto porozumění rozvíjet. Celou práci lze rozdělit na dvě části: V první části, která má výzkumný charakter, jsou popsány vybrané miskoncepce studentů. Jsou zde komentovány miskoncepce známé ze zahraniční literatury a výsledky výzkumu pomocí nově připraveného Konceptuálního testu z elektřiny a magnetismu. Tento test vychází ze známého testu Conceptual Survey of Electricity and Magnetism, na rozdíl od něj a většiny dalších zahraničních konceptuálních testů, které se týkají elektřiny a magnetismu, je však určen primárně pro studenty středních škol. Druhá část disertační práce má spíše vývojový charakter. V rámci ní byly připraveny metodické materiály, náměty na laboratorní práce i samostatné experimenty, které volně navazují na zjištěné miskoncepce. Vznikly tak čtyři scénáře výukových celků (vybrána byla převážně témata, která byla identifikována jako problematická a pro studenty špatně srozumitelná), čtyři laboratorní práce a 13 samostatných experimentů. Připravené materiály byly...
Výuka fyziky a tvořivost
HYNKOVÁ, Eva
Námětem této diplomové práce je fyzika a její úloha v procesu vzdělávání. Přináší pohled na výuku fyziky a některé faktory, které ji mohou různým způsobem ovlivňovat. Pozornost je věnována tvořivosti, jejímu využití, vědomému rozvíjení a tomu, jakou roli může tvořivost hrát ve výuce fyziky. V závěru práce uvádím příklad vlastního pojetí výuky fyziky a experiment se zařazením metod rozvíjejících tvořivost. Cílem experimentu je ověření předpokladu, zda tvořivý přístup učitele může ovlivnit aktivitu žáků a zda lze podporou tvořivosti docílit zvýšeného zájmu žáků o předmět.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.